Workshop: Een succesvolle propositie definiëren

Het gaat om de kracht van onze propositie! Een uiting als deze is tegenwoordig over ter wereld te horen in directiekamers en op andere plekken waar de bedrijfsstrategie wordt besproken. Een propositie is meer dan een product of dienst. Het gaat ook om zaken als de documentatie, het prijsmodel, de levervoorwaarden, het verkoopverhaal en de verkoopstrategie. Een propositiemanager is feitelijk een productmanager, marketeer, ontwikkelleider en verkoopleider in één persoon. Maar wat is dan precies een propositie? En wat bepaalt de kracht van een propositie. Laten we samen eens kijken of we voor u tot een goede en effectieve definitie van uw propositie kunnen komen.

Doelstelling:
Komen tot een definitie van uw propositie die helder en overdraagbaar is en die u helpt te bepalen hoe de voortgang van realisatie te bepalen en prioriteiten te stellen. 

Resultaat:
Een gedocumenteerde definitie van uw propositie en een uitvoerbaar actieplan om de propositie te versterken.

Doelgroep:
Propositiemanagers, productmanagers, managers en leidinggevenden, directeuren, verkoopleiders, business developers en bedrijfseigenaren die zich verantwoordelijk voelen voor één of meer proposities.

Aanpak:
In overleg stellen we vast wat uw behoeften, wensen en ideeën zijn. Na dat overleg ontvangt u een voorstel voor de voorbereiding, uitvoering en opvolging van de workshop. Het eerste (online) overleg is kostenloos (excl. eventuele kosten voor reis en verblijf).

Duur:
0,5 tot 2 dagen voor de workshop, afhankelijk van inhoud en aantal deelnemers,

Inhoud:
- Introductie tot propositie en propositie-management.
- Aspecten van proposities
- Effectiviteit en kracht van proposities
- Uw propositie evalueren
- Definitie van een propositie
- Uw propositie versterken

Vervolgstap:
Neem a.u.b. contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

nl_NLDutch
en_USEnglish nl_NLDutch